Coneix el teu procés d’alta de gas natural

 

T’expliquem les tasques que cal fer perquè comencis a gaudir dels avantatges de tenir gas natural segons el teu tipus d’habitatge/local.

 

Selecciona com és el teu habitatge/local

Coneix el teu

procés d’alta

de gas natural

T’expliquem les tasques que cal fer perquè comencis a gaudir dels avantatges de tenir gas natural segons el teu tipus d’habitatge/local.

Selecciona com és el teu habitatge/local

Ja tenia gas natural al meu habitatge/local, però em vaig donar de baixa i vull tornar a disposar del servei

1. Si vols tenir gas natural a casa teva o al teu local, el primer que has de fer és sol·licitar l’alta del servei. Truca’ns gratis al 900 897 084 o sol·licita’n l’alta online. Una vegada registrada la teva petició d’alta, iniciem els tràmits perquè disposis de gas natural a casa teva com més aviat millor. ​

2. Com que ja disposes de la instal·lació al teu habitatge, simplement hauràs de contractar el subministrament de gas natural amb una empresa comercialitzadora a través de la teva empresa instal·ladora o gestionant-ho tu mateix.

3. La comercialitzadora amb la qual hagis formalitzat el contracte ens farà arribar un avís per col·locar el comptador i posar la teva instal·lació en servei. Durant les 24 hores següents ens posarem en contacte amb tu per concertar una cita per col·locar el comptador; un tècnic autoritzat vindrà a col·locar-lo i farà les proves prèvies.  ​

4. Des d’aquest moment, ja podràs gaudir del subministrament de gas natural a casa teva o al teu local.

 

Indicacions pràctiques

Pictograma euroA la primera factura, que et remetrà la teva empresa comercialitzadora, se’t carregaran els drets d’alta i els de connexió de servei en la modalitat de pagament que hagis triat. Són conceptes i imports legalment establerts.

 

Icona servei tècnic

És obligatori per Llei fer la inspecció periòdica de la instal·lació de gas del teu habitatge cada cinc anys. Per a més informació, visita l’apartat del nostre web https://www.nedgia.es/clientes/ca/inspeccio-periodica/ o consulta aquest document.

Hi ha veïns de la meva finca que tenen gas natural, però jo no

1. Si vols tenir gas natural a casa teva o al teu local, el primer que has de fer és sol·licitar l’alta del servei. Truca’ns gratis al 900 897 084 o sol·licita’n l’alta online. Quan hagi estat registrada la teva petició d’alta, iniciem els tràmits perquè gaudeixis de gas natural a casa teva com més aviat millor. ​

2. Com que no disposes de la instal·lació de gas al teu habitatge, el teu instal·lador autoritzat haurà de fer la instal·lació de gas al teu habitatge o IRI. L’IRI és la instal·lació de gas des del comptador fins als aparells de gas a l’habitatge.

3. Una vegada feta la instal·lació, hauràs de contractar el subministrament de gas natural amb una empresa comercialitzadora a través de la teva empresa instal·ladora o gestionant-ho tu mateix.  ​

4. La comercialitzadora amb la qual hagis formalitzat el contracte ens farà arribar un avís per col·locar el comptador i posar la teva instal·lació en servei. Durant les 24 hores següents ens posarem en contacte amb tu per concertar una cita per col·locar el comptador; un tècnic autoritzat vindrà a col·locar-lo i farà les proves prèvies. ​

5. Des d’aquest moment, ja podràs gaudir del subministrament de gas natural a casa teva o al teu local.

 

Indicacions pràctiques

Pictograma euroA la primera factura, que et remetrà la teva empresa comercialitzadora, se’t carregaran els drets d’alta i els de connexió de servei en la modalitat de pagament que hagis triat. Són conceptes i imports legalment establerts.

 

Icona servei tècnic

És obligatori per Llei fer la inspecció periòdica de la instal·lació de gas del teu habitatge cada cinc anys. Per a més informació, visita l’apartat del nostre web https://www.nedgia.es/clientes/ca/inspeccio-periodica/ o consulta aquest document.

No disposo de gas natural a l’edifici, però sé que hi ha canalització al carrer

1. Si vols tenir gas natural a casa teva o al teu local, el primer que has de fer és sol·licitar l’alta del servei. Truca’ns gratis al 900 897 084 o sol·licita’n l’alta online. Després de registrar la teva petició d’alta, comencem els tràmits perquè aviat tinguis gas natural a casa. ​

2. Com que no disposes de la instal·lació a la finca, el teu instal·lador autoritzat haurà de fer la instal·lació de gas a les zones comunes o IRC. La IRC és la instal·lació de gas des de la vàlvula de connexió de servei a l’exterior de l’edifici fins al teu comptador. Una vegada feta aquesta instal·lació, necessitarem que el teu instal·lador ens enviï el certificat d’IRC.

3. Igualment, l’instal·lador autoritzat haurà de fer la instal·lació de gas al teu habitatge o IRI. L’IRI és la instal·lació de gas des del comptador fins als aparells de gas a l’habitatge.

4. Una vegada feta la instal·lació, hauràs de contractar el subministrament de gas natural amb una empresa comercialitzadora a través de la teva empresa instal·ladora o gestionant-ho tu mateix. A la pàgina https://comparadorofertasenergia.cnmc.es/comparador/ podràs accedir a les diferents ofertes.

5. La comercialitzadora amb la qual hagis formalitzat el contracte ens farà arribar un avís per col·locar el comptador i posar en servei la instal·lació. Durant les 24 hores següents contactarem amb tu per concertar una cita per col·locar el comptador. Un tècnic vindrà a col·locar-lo i farà les proves prèvies. També recollirà el certificat IRI, en cas que el teu instal·lador no ens l’hagi enviat abans.

6. Des d’aquest moment, ja podràs gaudir del subministrament de gas natural a casa teva o al teu local.

 

Indicacions pràctiques

Pictograma euroA la primera factura, que et remetrà la teva empresa comercialitzadora, se’t carregaran els drets d’alta i els de connexió de servei en la modalitat de pagament que hagis triat. Són conceptes i imports legalment establerts.

 

Icona servei tècnic

És obligatori per Llei fer la inspecció periòdica de la instal·lació de gas del teu habitatge cada cinc anys. Per a més informació, visita l’apartat del nostre web https://www.nedgia.es/clientes/ca/inspeccio-periodica/ o consulta aquest document.

No disposo de gas natural a l’edifici i sé que no hi ha canalització al carrer

1. Si vols tenir gas natural a casa teva o al teu local, el primer que has de fer és sol·licitar l’alta del servei. Truca’ns gratis al 900 897 084 o sol·licita’n l’alta online.

2. Després del registre de la teva sol·licitud d’alta, iniciem els tràmits perquè comencis a gaudir del gas natural a casa teva com més aviat millor. ​

3. Si la teva petició és viable, demanarem una llicència a l’Ajuntament del teu municipi per iniciar l’obra de canalització de gas a la via pública. El termini de concessió de la llicència depèn de l’ajuntament de cada localitat. ​

4. En paral·lel, com que no disposes de la instal·lació a l’edifici, el teu instal·lador autoritzat haurà de fer la instal·lació de gas natural a les zones comunes o IRC. La IRC és la instal·lació de gas des de la vàlvula de connexió de servei a l’exterior de l’edifici fins al teu comptador. Una vegada feta aquesta instal·lació, necessitarem que el teu instal·lador ens enviï el certificat d’IRC.

5. Igualment, l’instal·lador autoritzat haurà de fer la instal·lació de gas al teu habitatge o IRI. L’IRI és la instal·lació de gas des del comptador fins als aparells de gas a l’habitatge. En el cas d’habitatges plurifamiliars, la construcció de l’IRI no és imprescindible per iniciar les obres, però hauràs de tenir-la construïda quan hàgim acabat per poder disposar de gas al teu habitatge o local.

6. Una vegada disposem de la llicència concedida per l’Ajuntament i del certificat d’IRC per part de l’instal·lador autoritzat, iniciarem les obres de canalització a la via pública fins a casa teva. ​

7. Una vegada feta la instal·lació, hauràs de contractar el subministrament de gas natural amb una empresa comercialitzadora a través de la teva empresa instal·ladora o gestionant-ho tu mateix.

8. La comercialitzadora amb la qual hagis formalitzat el contracte ens farà arribar un avís per col·locar el comptador i posar la teva instal·lació en servei. Durant les 24 hores següents ens posarem en contacte amb tu per concertar una cita per col·locar el comptador; un tècnic autoritzat vindrà a col·locar-lo i farà les proves prèvies.

9. Des d’aquest moment, ja podràs gaudir del subministrament de gas natural a casa teva o al teu local. ​

 

Indicacions pràctiques

Pictograma euroA la primera factura, que et remetrà la teva empresa comercialitzadora, se’t carregaran els drets d’alta i els de connexió de servei en la modalitat de pagament que hagis triat. Són conceptes i imports legalment establerts.

 

Icona servei tècnic

És obligatori per Llei fer la inspecció periòdica de la instal·lació de gas del teu habitatge cada cinc anys. Per a més informació, visita l’apartat del nostre web https://www.nedgia.es/clientes/ca/inspeccio-periodica/ o consulta aquest document.

Ja tenia gas natural al meu habitatge/local, però em vaig donar de baixa i vull tornar a disposar del servei

1. Si vols tenir gas natural a casa teva o al teu local, el primer que has de fer és sol·licitar l’alta del servei. Truca’ns gratis al 900 897 084 o sol·licita’n l’alta online. Una vegada registrada la teva petició d’alta, iniciem els tràmits perquè disposis de gas natural a casa teva com més aviat millor. ​

2. Com que ja disposes de la instal·lació al teu habitatge, simplement hauràs de contractar el subministrament de gas natural amb una empresa comercialitzadora a través de la teva empresa instal·ladora o gestionant-ho tu mateix.

3. La comercialitzadora amb la qual hagis formalitzat el contracte ens farà arribar un avís per col·locar el comptador i posar la teva instal·lació en servei. Durant les 24 hores següents ens posarem en contacte amb tu per concertar una cita per col·locar el comptador; un tècnic autoritzat vindrà a col·locar-lo i farà les proves prèvies.  ​

4. Des d’aquest moment, ja podràs gaudir del subministrament de gas natural a casa teva o al teu local.

 

Indicacions pràctiques

Pictograma euroA la primera factura, que et remetrà la teva empresa comercialitzadora, se’t carregaran els drets d’alta i els de connexió de servei en la modalitat de pagament que hagis triat. Són conceptes i imports legalment establerts.

 

Icona servei tècnic

És obligatori per Llei fer la inspecció periòdica de la instal·lació de gas del teu habitatge cada cinc anys. Per a més informació, visita l’apartat del nostre web https://www.nedgia.es/clientes/ca/inspeccio-periodica/ o consulta aquest document.

No disposo de gas natural a la casa, però sé que hi ha canalització al carrer

1. Si vols tenir gas natural a casa teva o al teu local, el primer que has de fer és sol·licitar l’alta del servei. Truca’ns gratis al 900 897 084 o sol·licita’n l’alta online. Tan bon punt es registri la teva petició d’alta, comencem els tràmits perquè el gas natural arribi a casa teva. ​

2. Com que no disposes de la instal·lació a la casa, el teu instal·lador autoritzat haurà de fer la instal·lació de gas natural al teu habitatge. La instal·lació receptora individual (o IRI) comença des de la clau de connexió de servei, a l’exterior de l’habitatge, fins als aparells de gas de l’interior. Una vegada aquesta instal·lació estigui acabada, necessitarem que el teu instal·lador ens enviï el certificat d’IRI.

3. Una vegada feta la instal·lació, hauràs de contractar el subministrament de gas natural amb una empresa comercialitzadora a través de la teva empresa instal·ladora o gestionant-ho tu mateix.

4. La comercialitzadora amb la qual hagis formalitzat el contracte ens farà arribar un avís per col·locar el comptador i posar la teva instal·lació en servei. Durant les 24 hores següents ens posarem en contacte amb tu per concertar una cita per col·locar el comptador; un tècnic autoritzat vindrà a col·locar-lo i farà les proves prèvies.

5. Des d’aquest moment, ja podràs gaudir del subministrament de gas natural a casa teva o al teu local. ​

 

Indicacions pràctiques

Pictograma euroA la primera factura, que et remetrà la teva empresa comercialitzadora, se’t carregaran els drets d’alta i els de connexió de servei en la modalitat de pagament que hagis triat. Són conceptes i imports legalment establerts.

 

Icona servei tècnic

És obligatori per Llei fer la inspecció periòdica de la instal·lació de gas del teu habitatge cada cinc anys. Per a més informació, visita l’apartat del nostre web https://www.nedgia.es/clientes/ca/inspeccio-periodica/ o consulta aquest document.

No disposo de gas natural a casa meva i sé que no hi ha canalització al carrer

1. Si vols tenir gas natural a casa teva o al teu local, el primer que has de fer és sol·licitar l’alta del servei. Truca’ns gratis al 900 897 084 o sol·licita’n l’alta online.

2. Com en altres casos, abans hem de registrar la teva petició d’alta per iniciar els tràmits que faran possible que arribi, ben aviat, el gas natural a casa teva. ​

3. En el cas que la teva petició sigui viable, gestionem la llicència amb l’Ajuntament del teu municipi per iniciar l’obra de canalització de gas a la via pública. El termini de concessió de la llicència depèn de l’ajuntament de cada localitat. ​

4. En paral·lel, com que no disposes de la instal·lació a la casa, el teu instal·lador autoritzat haurà de fer la instal·lació receptora individual (o IRI). Aquesta comença des de la clau de connexió de servei a l’exterior de l’habitatge. Una vegada aquesta instal·lació estigui acabada, necessitarem que el teu instal·lador ens enviï el certificat d’IRI.

5. Una vegada disposem de la llicència concedida per l’Ajuntament i del certificat d’IRI per part de l’instal·lador autoritzat, iniciarem les obres de canalització a la via pública fins a casa teva. ​

6. Una vegada feta la instal·lació, hauràs de contractar el subministrament de gas natural amb una empresa comercialitzadora a través de la teva empresa instal·ladora o gestionant-ho tu mateix.

7. La comercialitzadora amb la qual hagis formalitzat el contracte ens farà arribar un avís per col·locar el comptador i posar la teva instal·lació en servei. Durant les 24 hores següents ens posarem en contacte amb tu per concertar una cita per col·locar el comptador; un tècnic autoritzat vindrà a col·locar-lo i farà les proves prèvies. També recollirà el certificat IRI, en cas que el teu instal·lador no ens l’hagi enviat abans.

8. Des d’aquest moment, ja podràs gaudir del subministrament de gas natural a casa teva o al teu local.

 

Indicacions pràctiques

Pictograma euroA la primera factura, que et remetrà la teva empresa comercialitzadora, se’t carregaran els drets d’alta i els de connexió de servei en la modalitat de pagament que hagis triat. Són conceptes i imports legalment establerts.

 

Icona servei tècnic

És obligatori per Llei fer la inspecció periòdica de la instal·lació de gas del teu habitatge cada cinc anys. Per a més informació, visita l’apartat del nostre web https://www.nedgia.es/clientes/ca/inspeccio-periodica/ o consulta aquest document.

Per veure en quina fase està la teva sol·licitud

Si tens una sol·licitud d’alta de gas en curs, accedeix aquí introduint el número de sol·licitud i el codi de control. Aquests codis estan disponibles en el comunicat d’SMS/correus electrònics d’avisos que t’hem enviat.

Consulta l’estat de la teva sol·licitud