Que é a peaxe de acceso do gas natural?

peaxe de acceso do gas natural é o prezo que pagan os consumidores de gas natural polo uso das infraestruturas do sistema gasista. Con este importe, cóbrense os custos recoñecidos das instalacións das redes de transporte, distribución e plantas de gas natural licuado (GNL), é dicir, todos os medios necesarios para que o gas chegue dende o seu punto de entrada no sistema ata os fogares e as empresas.

Polo tanto, as peaxes de acceso están vinculadas á utilización das instalacións do sistema que distribúe o gas.

Como se calculan as peaxes de acceso

As peaxes de acceso ao gas natural calcúlanse en función do consumo anual do usuario e revísanse automaticamente cada ano. Estas peaxes están relacionadas con todas as actividades necesarias para distribuír o gas ata o teu domicilio ou empresa.

Para determinar o custo, establécense tramos de consumo que fixan os organismos responsables de regular o sector. Estes tramos serven para clasificar os usuarios. O importe correspondente inclúese posteriormente nas facturas de gas.

Quen regula a peaxe de gas?

CNMC (Comisión Nacional dos Mercados e a Competencia) é a encargada de regular o prezo das distintas peaxes de acceso. Pola súa banda, o Ministerio para a Transición Ecolóxica e o Reto Demográfico regula os canons polos almacenamentos subterráneos e os cargos que deben aplicarse de forma global ao sistema gasista. Os canons e cargos vixentes para este ano publicáronse na Orde TED/1013/2024, do 20 de setembro.

A CNMC é o organismo que fixa os prezos das distintas peaxes, e estes publícanse no BOE, que é o medio oficial para que todos os usuarios e empresas as coñezan e se apliquen legalmente. As que se aplican neste ano 2025 publicáronse por Resolución do 23 de maio de 2024 e na Resolución do 27 de maio de 2025.

Como comentabamos, sen estas peaxes e canons non sería posible manter en funcionamento a rede gasística coa operatividade necesaria.

Co fin de adaptarnos aos requirimentos que marca a Unión Europea (enmarcados nas Directivas 2009/72/CE e 2009/73/CE do Parlamento Europeo, sobre a normativa común para o mercado interior da electricidade e o gas natural), foi necesario introducir cambios na norma que regula as peaxes de acceso, os cales se foron aplicando nos últimos anos. Ata o 30 de setembro de 2021, nas facturas do gas só aparecía un único concepto asociado á peaxe de acceso que englobaba todos os custos do sistema de gas. A partir do 1 de outubro de 2021, estes custos comezáronse a desagregar en diferentes conceptos segundo o destino de cada importe:

Entre as principais peaxes e canons podemos destacar os seguintes:

  • Peaxe de acceso a redes de transporte.
  • Peaxe de acceso a redes locais
  • Peaxe de acceso a instalacións de regasificación.
  • Canons para acceder a almacenamentos subterráneos.
  • Cargos do sistema.

Como che afectan as peaxes como consumidor?

Para coñecer que peaxe che corresponde, as empresas distribuidoras de gas utilizan o teu consumo de gas do ano anterior. Así, cada usuario de gas pagará en función da peaxe que lle corresponde e do consumo que teña.

Tipos de peaxe de gas

A estrutura de peaxes é a seguinte:

  • RL.1: Corresponden a aqueles usuarios cun consumo anual de gas que sexa igual ou inferior a 5.000 kWh. Polo xeral, trátase daquelas vivendas que só usan auga quente sanitaria.
  • RL.2: Se o consumo anual se sitúa entre 5.000 e 15.000 kWh. É dicir, aqueles inmobles que tamén conten con calefacción de gas.
  • RL.3: Consumo anual entre 15.000 e 50.000 kWh, normalmente para pemes ou comunidades de veciños.
  • RL.4: Entre 50.000 e 300.000 kWh/ano, que é o consumo habitual en empresas ou comunidades de veciños cun equipamento de gran consumo.

A partir de RL.4, o consumo adoita corresponderse a grandes empresas ou usuarios cun consumo elevado.

Para poder consultar a peaxe que che corresponde, deberás ter unha factura á man, na que virá especificada, ou ben poñerte en contacto connosco a través da nosa páxina, a través do noso asistente Nedi ou ben acceder a través do noso número de atención ao cliente, o 900 100 252.

Compartir