Inspecció periòdica de gas

La teva seguretat és la nostra prioritat.
 
 

Compleix amb la normativa i mantingues la teva instal·lació de gas segura

Avís de la inspecció

Rebràs una notificació per carta, correu electrònic o SMS.

Revisió de la instal·lació

Un tècnic autoritzat es presentarà al teu domicili a la data indicada per comprovar l’estat de la instal·lació de gas.

Ausente en el día de la inspección de gas

Resultat de la visita

Si tot està correcte, rebràs un informe favorable. En cas contrari, t’indicarem què fer.
 
 

Tipus d’inspecció

Revisió dins de l’habitatge

La inspecció periòdica de la instal·lació receptora individual (IRI) consisteix en la revisió de la instal·lació del gas dins del teu habitatge.

L’IRI és la instal·lació de gas a partir de la clau d’abonat, situada abans del comptador, fins als aparells de gas del teu habitatge.

Revisió zones comunes

La inspecció periòdica de la instal·lació receptora comuna (IRC) consisteix en la revisió de la instal·lació de gas dins de la teva comunitat.

L’IRC és la instal·lació de gas des de la vàlvula de connexió de servei a l’exterior de l’edifici fins a la clau d’abonat, situada abans del comptador.

 
 

Coneix els procediments específics per comunitats autònomes

Inspecció periòdica Madrid

Decret 18/2019

Inspecció periòdica Catalunya

Decret 192/2023

Inspecció periòdica Castella i Lleó

Ordre EEI/411/2021
 
 

Quina diferència hi ha entre la revisió de la caldera i la inspecció de la instal·lació?

Inspecció de la instal·lació de gas:
És obligatòria cada 5 anys i el titular de la instal·lació ha d’assegurar-se que es realitza dins del termini corresponent.

S’encarrega de verificar la seguretat de tota la instal·lació de gas (canonades, comptador, ventilació i combustió dels aparells), tant de l’habitatge com de les zones comunes de l’edifici.

L’ha de realitzar un tècnic autoritzat, ja sigui de la distribuïdora de gas o d’una empresa instal·ladora habilitada.

El seu cost s’inclou a la factura del gas.

Revisió de la caldera:
És un manteniment preventiu que garanteix el bon funcionament i l’eficiència de la caldera.

L’ha de fer un servei tècnic oficial o una empresa instal·ladora habilitada.

No substitueix la inspecció de la instal·lació de gas, però la complementa.

¿Puc triar qui realitza la inspecció periòdica del gas?

. Des de la data en què t’enviem la notificació disposes d’almenys 45 dies naturals per contractar la inspecció amb una empresa instal·ladora habilitada de gas.

Aquesta empresa ens haurà de comunicar el resultat i el cost s’inclourà a la teva següent factura. Si no contractes la inspecció en aquest període, ens posarem en contacte amb tu per fer la inspecció amb nosaltres.

[Consulta empreses instal·ladores habilitades i.nedgia.es/instaladoresgas]

He de pagar a la persona que em fa la inspecció?

No. L’empresa comercialitzadora cobrarà l’import de la inspecció a la següent factura, independentment de si l’has fet amb nosaltres o amb una empresa instal·ladora habilitada. Consulta les nostres tarifes en aquest enllaç.

Important: Cap tècnic està autoritzat a cobrar-te al teu domicili. Si algú et sol·licita un pagament en efectiu, desconfia i denuncia-ho a la nostra atenció al client o a les autoritats competents.

Com puc reprogramar la meva cita?

Posa’t en contacte amb el nostre servei d’atenció al client trucant al telèfon 900 100 252, disponible de dilluns a dissabte de 8:00 a 22:00h (excepte festius nacionals), per concertar una nova cita.

Què passa si no faig la inspecció?

Si no podem verificar que la teva instal·lació és segura i que funciona correctament perquè no t’hem pogut localitzar i concertar una visita, haurem d’informar l’autoritat competent de la teva comunitat autònoma, tal com estipula la legislació vigent.

Això pot comportar la suspensió del subministrament del teu habitatge. Has de posar-te en contacte amb el nostre servei d’atenció al client trucant al telèfon 900 100 252, disponible de dilluns a dissabte de 8:00 a 22:00h (excepte festius nacionals), per concertar una nova cita.

Recorda: En cas d’interrupció del subministrament per absència a la visita d’inspecció obligatòria, l’import de la inspecció és superior. Consulta les nostres tarifes en aquest enllaç.

M’han tallat el gas per no haver fet la inspecció periòdica, què he de fer?

Si el teu subministrament de gas ha estat interromput perquè no vas fer la inspecció periòdica obligatòria, has de posar-te en contacte amb el nostre servei d’atenció al client trucant al telèfon 900 100 252, disponible de dilluns a dissabte de 8:00 a 22:00h (excepte festius nacionals), per concertar una nova cita.

Recorda: En cas d’interrupció del subministrament per absència a la visita d’inspecció obligatòria, l’import de la inspecció és superior. Consulta les nostres tarifes en aquest enllaç.